Wiesław Pilch Wiesław Pilch
358
BLOG

Kolej yunańsko- wietnamska

Wiesław Pilch Wiesław Pilch Kultura Obserwuj notkę 4

Jakiś czas temu zajmował mnie temat- poruszony zresztą w feletonach na You Tube- kolei trans indochińskiej z Chin czyli Kunmingu w Yunanie  do Singapuru. Wielka inwestycja której patronuje ASEAN.

Przy tej okazji rozmawiałem z Białym Małym Tajfunem czyli naszą Rodaczką mieszkającą w Kunmingu. Prowadzi ta Miła Pani- Ślązaczka z Bytomia- świetny  blog kulturowy który wszystkim polecam. Już kiedyś to zresztą czyniłem.

Wprawdzie ta miła Pani nic nie wiedziała o tym przedsięwzięciu, ale miło się rozmawiało. Zresztą nie raz.

I teraz gdy znalazłem ten film który Państwo możecie oglądnąć poniżej, przyszło mi na myśl, ze ja zafascynowany tym nowym gigantycznym przedsięwzięciem zupełnie nie zwrócicłem uwgi na tą starożytną kolejkę wąskotorową. Która ma juz pewnie ze sto lat. I którą chce sie zlikwidować, bo to już przeżytek!!!

A ja krzyczę: TO ZABYTEK! 

 Tak jak powiedział jeden z Chińczykół w tym materaile: gdy bierzesz wodę ze studni, pamiętaj o tych którzy ją zbudowali!

 

 

 

Sugeruję czytającym moje notki, aby częściej zaglądali do You Tuba do mojego chińskiego kanału, gdzie znajdą przegląd prasy i wiadomości gospodarcze. Powoli, ale sukcesywnie i konsekwentnie przenoszę tam swoja aktywność. Codziennie wrzucam do kanału od 5 do 8 nowych plików. To dużo i daje dobry obraz tego co się dzieje w Chinach. Jeśli ktoś nie będzie słuchał TAMTYCH wiadomości, to sam na własne życzenie pozbawia się dostępu do dużej dawki wiedzy o Chinach. I to jedynej w Polsce, codziennej tego typu dawki.
Ano, z Bogiem!
 
P.S. Linki do moich plików MP3 na You Tube:
Przypominam, ze z powodu narzuconych przez You Tube ograniczeń do 200 plików na jednej playliście, musiałem stworzyc nowe; zarówno przeglądu prasy jak i widomości gospodarczych. Z nowymi adresami.
Wiadomości gospodarcze:www.youtube.com/playlist
Wiadomości gospodarcze od 17.05.2013www.youtube.com/playlist
Przegląd prasy chińskiej: www.youtube.com/playlist
Przegląd prasy chińskiej od 18.05.2013www.youtube.com/playlist
Analizy i Konfrontacje     www.youtube.com/playlist

Moje credo:skromna osoba niegodna poznawania wspaniałych talentów, tylko sprawdza, czy to prawda, że nigdy nie pojmie ducha tej wielkiej kultury. _____________________________________________________ Zapraszam do czytania mojego blogu polityczno- makroekonomicznego "Chiny widziane z daleka". _____________________________________________________"W Chinach ideałem mężczyzny był przez stulecia młodzieniec-uczony i poeta, o wrażliwej duszy artysty, pretendujący do roli mandaryna-administratora, dzięki swej pracowitości, uczoności i cnotom moralnym zdobywający wysoką pozycję społeczną. Gardził on wszelkimi działaniami wymagającymi siły fizycznej, gdyż trenował jedynie swój umysł i samodyscyplinę, nie zaś ciało."- prof. Gawlikowski ________________________________________________ __ Adres: wiesiekp@poczta.onet.pl

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura