zdj.7
zdj.7
Wiesław Pilch Wiesław Pilch
305
BLOG

Święto SanYueSan mniejszości Li oraz Miao

Wiesław Pilch Wiesław Pilch Kultura Obserwuj notkę 1

Wiedziałem ze takie święto istnieje. Miałem fotowgrafie z robione pięknym kobietom w czasie tego święta. Ale nigdzie nie nogłem znależć opisu. Czegoś więcej. Ale od czegóż są Przyjaciele. zatem napisąłem da naszego nieocenionego Zhongguo. Przecież to jego ulubione strony i mniejszości. I nie zawiodłem się- jak zwykle.

Ponizej cytuję Jego tekst który dostłem a za który serdecznie dziękuję.

" Jak sama nazwa wskazuje jest to święto odbywające się w 3 miesiącu 3 dnia, jest ono dość ważne dla mniejszości Miao, Dong, Zhuang, Yao. W tym dniu w południowo - zachodnich prowincjach z sobą sąsiadujących, a więc Guang Xi, Gui Zhou i Hu Nan, w małych wioskach młodzi łączą sią w pary; Jest to święto, kiedy śpiew, taniec i lokalny folklor dominują. Lu cheng jest przewodnim instrumentem , typowy instrument wykonany z bambusa. Młodzi przodują w grze miłosnej, zalecając się śpiewem, improwizując słowa i melodię . Odbywają się też konkursy strzeleckie z łuku, walki i zabawy. Wspaniale to wygląda w Bia sha, niedaleko Cong Jiang w prowincji Gui Zhou. To takie inne "walentynki"."

 Gdybyście Państwo wiedzieli coś jeszcze na temat tego święta, napiszcie, a ja natychmiast umieszczę ten tekst.

 

 Jako ze na You Tube nie można mieć na jednej playlist wiecej niż 200 plików, wobec tego musiałem stworzyć kolejną  na nowe "Wiadomości gospodarcze cz.1". Za chwilę ta sama sytuacja powtórzy sie "przeglądem prasy"

P.S. Linki do plików MP3 na You Tube:

Wiadomości gospodarcze:www.youtube.com/playlist

Wiadomości gospodarcze cz.1www.youtube.com/playlist

Przegląd prasy chińskiej: www.youtube.com/playlist

Analizy i Konfrontacje     www.youtube.com/playlist

Zobacz galerię zdjęć:

zdj.2
zdj.2 zdj.3 zdj.4 zdj.5 zdj.6 zdj.1 zdj.8 zdj.9 zdj.10 zdj.12 zdj.13 zdj.14 zdj.15

Moje credo:skromna osoba niegodna poznawania wspaniałych talentów, tylko sprawdza, czy to prawda, że nigdy nie pojmie ducha tej wielkiej kultury. _____________________________________________________ Zapraszam do czytania mojego blogu polityczno- makroekonomicznego "Chiny widziane z daleka". _____________________________________________________"W Chinach ideałem mężczyzny był przez stulecia młodzieniec-uczony i poeta, o wrażliwej duszy artysty, pretendujący do roli mandaryna-administratora, dzięki swej pracowitości, uczoności i cnotom moralnym zdobywający wysoką pozycję społeczną. Gardził on wszelkimi działaniami wymagającymi siły fizycznej, gdyż trenował jedynie swój umysł i samodyscyplinę, nie zaś ciało."- prof. Gawlikowski ________________________________________________ __ Adres: wiesiekp@poczta.onet.pl

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura